شرکت لباس پوشان صنعتی ناب آسیایی
شرکت لباس پوشان آسیاشرکت لباس پوشان آسیاشرکت لباس پوشان آسیا
021-66596567
info@lebaspoushan-asiayi.com
تهران ، ستارخان ، باقرخان ، پلاک 42
انواع لباس کار

معرفی و بررسی انواع لباس کار

انواع لباس کار شامل لباس کار یکسره، دوبنده، روپوش کار رستوران، روپوش پزشکی، جلیقه ایمنی و… می باشد. قطعا هر کدام از این موارد کاربردهای ویژه ای دارند و می توانند از افراد در حین انجام کار محافظت کنند. هر چه ریسک و خطر شغل بیشتر باشد باید در انتخاب انواع لباس کار و جنس آن وسواس بیشتری به خرج داد. مثلا جنس لباس کار جوشکاری باید به نحوی باشد که نسوز یا دیرسوز باشد. زیرا جوشکاران به طور دائم در معرض گرما و جرقه قرار دارند.

 

انواع لباس کار

 

چند نوع لباس کار وجود دارد؟

هنگامی که به انواع لباس کار بر اساس مشاغل مختلف فکر می کنیم ده ها و شاید صدها مدل در ذهن مان تداعی می شود. لباس بر اساس ویژگی های شغل انتخاب می شود. همان طور که از نام لباس کار پیداست، نوعی پوشش است که به طور خاص برای اشتغال در یک محیط ویژه طراحی می شود. بدون شک لباسی که یک کارگر در محیط صنعتی به تن می کند به طور کلی متفاوت از لباسی است که یک پزشک در بیمارستان مورد استفاده قرار می دهد.
در حال حاضر کارفرمایان می توانند با مراجعه به تولیدی لباس کار، انواع مدل ها را مشاهده کنند و مناسب ترین آن ها بر اساس نیاز انتخاب کنند. توجه داشته باشید که مرغوبیت پارچه نقش مهمی در کیفیت لباس کار دارد. البته مرغوبیت پارچه به تنهایی ضامن طول عمر لباس نیست. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را مطالعه کرده باشید قطعا با ” روش های شست و شوی لباس کار ” و تاثیر آن بر حفظ کیفیت پارچه آشنا هستید.

  تولیدی لباس کار  باکیفیت

لباس کار مهندسی

لباس کار مهندسی یکی از انواع لباس کار محسوب می شود که معمولا در کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین کاربرد آن ایجاد تمایز میان مهندسین و کارگران است. هنگامی که یک مراجعه کننده وارد کارگاه می شود امکان تشخیص مهندس را از طریق رنگ و مدل لباس خواهد داشت. معمولا الیافی که برای دوخت لباس کار مهندسی مورد استفاده قرار می گیرد ویسکوز و پنبه است. رنگ این لباس نیز قرمز، سرمه ای یا طوسی است. اگر جزو مهندسین هستید پیشنهاد ما خرید لباس کار یکسره با کیفیت است. در اغلب اوقات مهندسین اقدام به پوشیدن لباس کار یکسره یا کاپشن و شلوار می کنند.

انواع لباس کار

لباس کار یکسره

لباس کار یکسره صرفا برای مهندسین نیست. بلکه شما می توانید کارگران کارگاه های نجاری و جوشکاری را نیز در این لباس مشاهده کنید. ساختار لباس یکسره به نحوی است که تمام بدن فرد را پوشش می دهد و از جیب های بزرگی برای قرار دادن ابزارآلات درون آن ها استفاده می شود. این نوع لباس نام های دیگری نیز دارد که می توان بیلرسوت و سرهمی اشاره کرد. تولید لباس کار یکسره در سه مدل از جمله دوبنده، سرهمی نسوز و خلبانی انجام می شود.

لباس کار دو بنده

لباس کار دو بنده فاقد آستین است و به جای آن از دو بند برای قرارگیری بر روی دوش استفاده می شود. به همین دلیل دستان افراد کاملا آزاد است. لباس کار دو بنده به قدری راحت است که برقکاران، تعمیرکاران، کناف کاران و … در حین کار از آن استفاده می کنند. جنس انواع لباس کار دوبنده از فلامنت، پنبه یا پلی استر است. اگر تمایل دارید با ” جنس لباس کار ” آشنا شوید می توانید به مطلب قبلی با همین عنوان مراجعه کنید.

جلیقه ایمنی

از دیگر انواع لباس کار می توان به جلیقه ایمنی اشاره کرد که اغلب افراد آن را لباس خبرنگاری می نامند. مشاغلی از جمله خبرنگاری، محیط بانی، جنگل بانی و … از این لباس استفاده می کنند. اگر تاکنون ماموران شهرداری و انتظامی را دیده باشید به خوبی می دانید که لباس آن ها نیز جلیقه است که از نوارهای شبرنگ برخوردار می باشد. اگر قصد استفاده از این لباس ها را دارید باید حساسیت زیادی در شستشوی آن ها داشته باشید. زیرا شستشوی نادرست باعث از بین رفتن خاصیت نوارهای شبرنگی خواهد شد.

روپوش پزشکی

معمولا روپوش های پزشکی به رنگ سفید طراحی می شوند. زیرا شغل پزشکی جزو آن دسته از مشاغلی است که به طور مداوم با میکروب و آلودگی مواجه است. سفید بودن روپوش پزشکی باعث می شود که آلودگی ها به سرعت نشان داده شده و برای تمیزی آن اقدام شود.

انواع لباس کار

معرفی انواع لباس کار صنعتی

لباس جوشکاری

مشاغلی مانند جوشکاری به طور مداوم با گرما، حرارت و جرقه مواجه هستند. بر همین اساس لباس باید نسوز یا دیرسوز باشد. این لباس ها که از لی، کتان لی و فلامنت تولید می شوند مقاومت زیادی در برابر حرارت دارند. توجه داشته باشید که اگر می خواهید در مشاغل حوز هنفت فعالیت کنید باید از لباس جوشکاری با جنس پلی استر استفاده کنید. این لباس ها نباید از جیب برخوردار باشند زیرا خطرات خاص خود را به همراه دارد.
لباس ضد اسید و ضد رادیو اکتیو
برخی از انواع لباس ضد اسید و ضد رادیو اکتیو هستند و باید در محیط های ویژه مورد استفاده قرار بگیرند. جنس این لباس ها به نحوی است که در برابر اشعه ها و مواد مضر مقاوم هستند و در کنار آن ها باید از عینک و دستکش ضداسید نیز استفاده کنید.

لباس کار آتش نشانی

لباس کار آتش نشانی علاوه بر نسوز یا دیرسوز بودن باید در برابر خطراتی همچون برش و پارگی نیز مقاوم باشد و به هیچ عنوان رطوبت و آب را به خود جذب نکند. جالب است بدانید که وزن لباس کار آتش نشانی 2 کیلو و 400 گرم می باشد و در بخش هایی از آن پارچه های شب رنگی وجود دارد. این بخش ها به منظور بهتر دیده شدن در مواقع خطر است. شاید تصور کنید که جنس این لباس به نحوی است که باعث ایجاد گرمای زیاد در آتش نشانان می شود. در حالی که لایه داخلی آن اجازه انتقال هوا را می دهد تا افراد در حین کار دچار تعریق نشوند.
خوشبختانه امروز صنعت نساجی بسیار پیشرفت کرده است و ما در کشور ایران قادر به تولید انواع و اقسام پارچه ها با ساختارهای متفاوت هستیم. قطعا انتخاب یک لباس کار ایمن و مناسب دشوار نیست. اما باید با چالش های آن آشنا باشید و قبل از انتخاب وخرید، نیازسنجی را انجام دهید.

Rate this post

پیام بگذارید