شرکت لباس پوشان صنعتی ناب آسیایی
شرکت لباس پوشان آسیاشرکت لباس پوشان آسیاشرکت لباس پوشان آسیا
021-66596567
info@lebaspoushan-asiayi.com
تهران ، ستارخان ، باقرخان ، پلاک 42
جنس پارچه لباس کار

جنس پارچه لباس کار | معرفی بهترین الیاف

بهترین جنس پارچه لباس کار شامل ترگال، کتان، فاستونی و … می باشد که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. اکیدا توصیه می شود در هنگام مراجعه به تولیدی لباس کار و سفارش دوخت، از نوع پارچه مطلع شوید. کیفیت پارچه نقش مهمی در کارایی لباس و طول عمر آن دارد. در این مطلب به معرفی انواع جنس پارچه لباس کار خواهیم پرداخت.

جنس پارچه لباس کار

بهترین جنس پارچه لباس کار

بدون شک جنس پارچه لباس کار نقش مهمی در حفظ کارایی و طول عمر آن دارد. هر چه شغل با سختی بیشتری مواجه باشد باید از لباس های باکیفیت تری استفاده شود. به طور مثال جنس پارچه لباس کار جوشکاری ، آتش نشانی و …. به طور کلی متفاوت از روپوش کار رستوران است. زیرا آتش نشانان و جوشکاران به طور مداوم در معرض خطراتی همچون سوختگی قرار دارند و لباس آن ها باید از الیافی تولید شود که نسوز یا دیرسوز هستند. در صورتی که نسبت به این موضوع بی توجه باشید ایمنی کار به خطر خواهد افتاد.
در قوانین و استانداردهایی که راجع به لباس کار وجود دارد تاکید زیادی به جنس الیاف شده است. قطعا در هنگام دوخت یا خرید لباس کار یکسره با کیفیت، باید مبلغ بیشتری نسبت به لباس های نامرغوب و بی کیفیت پرداخت کنید. اما زمانی که مزایای آن را در نظر بگیرید به خوبی متوجه می شوید که ارزش خرید دارد.

سفارش و خرید انواع لباس کار با بهترین کیفیت ، کمترین هزینه

پارچه ترگال

قطعا ترگال بهترین جنس پارچه لباس کار محسوب می شود و بسیاری از شرکت ها، سازمان ها و حتی مدارس از آن برای دوخت لباس فرم استفاده می کنند. ترگال جزو آن دسته از پارچه هایی است که در گرماژ و عرض های مختلفی تولید می شود و از نظر رنگی تنوع بسیار بالایی دارد. الیاف این پارچه فلامنت ویسکوز می باشد و از الیاف پنبه ای نیز برخوردار است. وجود الیاف پنبه ای باعث خنکی لباس می شود و این موضوع برای کارکنانی که در مناطق گرمسیری کار می کنند از اهمیت زیادی برخوردار است.
جالب است بدانید که وجود پنبه در پارچه ترگال باعث می شود که دیرتر آتش بگیرد. به این معنا که مشاغلی مانند جوشکاری، آتش نشانی و … که با جرقه و آتش سروکار دارند باید به سراغ چنین پارچه هایی بروند. میزان پلاستیک آن ها کمتر است و دیرتر آسیب می بینند. در حال حاضر پارچه ترگال در انواع ایرانی و خارجی در بازار موجود هستند. اما از نظر کیفی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. با افتخار اعلام می کنیم که کیفیت پارچه ترگال ایرانی قابل رقابت با نمونه خارجی است.

 

جنس پارچه لباس کار

 

پارچه کجراه فلامنت

پارچه کجراه فلامنت نیز به عنوان بهترین جنس پارچه لباس کار شناخته شده و کاربرد بسیار زیادی دارد. این پارچه در متراژهای بسیار بالا در تولیدی ها مورد استفاده قرار می گیرد و میزان تولید لباس کار شده نیز قابل توجه است. این پارچه علاوه بر تولید لباس کار در دوخت لباس فرم مدارس، یونیفرم ارگانی و .. نیز مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه کجراه فلامنت تنوع رنگی بالایی دارد و از رنگ سفید آن برای دوخت لباس پرستاری و کادر درمان استفاده می شود.
میزان انعطاف پذیری این پارچه بسیار زیاد است و وزن کمی دارد. این ویژگی کمک می کند تا کارکنان بتوانند ساعات طولانی آن را بر تن داشته باشند و احساس خستگی نکنند. پارچه کجراه فلامنت همانند پارپه ترگال برای مشاغلی مناسب است که با حرارت سروکار دارند و احتمال سوختگی آن ها زیاد است. در اغلب کارخانه های نساجی کشور، این پارچه در حال تولید می باشد.

پارچه کتان

همان طور که از نام این پارچه پیداست، از الیاف کتان تولید شده و جزو قدیمی ترین پارچه های مصرفی به شمار می آید. الیافت کتان گیاهی است و می توان آن را جزو مقاوم ترین جنس پارچه لباس کار در نظر گرفت. بخشی از الیاف این پارچه، پنبه می باشد. پارچه های کتان تولیدی از نظر میزان الیاف پنبه به دسته بندی های مختلفی شامل 30% پنبه، 70% پنبه و 100% پنبه تقسیم می شوند. پارچه کتان مقاومت زیادی در برابر شستشوهای مداوم دارد و خیلی دیرتر از سایر پارچه ها دچار خرابی و آسیب می شود. همچنین در برابر مواد شیمیایی مقاوم است و از این نظر نسبت به سایر پارچه ها متمایز می باشد.
جالب است بدانید که الیاف کتان دارای چربی می باشند و بر همین اساس پارچه های کتان نیز از مقداری چربی بهره مند هستند. هر چه میزان چربی بیشتر باشد پارچه باکیفیت تر خواهد بود. کتان به دلیل ساختاری که دارد از ایستایی خوبی برخوردار است و برای دوخت انواع لباس از جمله لباس کار مناسب خواهد بود. از دیگر ویژگی های پارچه کتان می توان به مقاومت در برابر نفوذ حشرات، مواد قلیایی، محلول های سرد و گرم و … اشاره کرد.
ویژگی های ذکر شده راجع به جنس پارچه لباس کار یعنی کتان به قدری چشمگیر هستند که از این پارچه در تولید سایر منسوجات از جمله کیف، دستمال کاغذی و … نیز استفاده شود. در حال حاضر اغلب هتل داران نیز برای خرید حوله هتلی، خرید ملحفه هتلی و سایر منسوجات مورد نیاز به سراغ الیاف کتان می روند.

پارچه تترون

پارچه تترون جزو پارچه های پرفروش در بازار به شمار می رود که گزینه مناسبی برای دوخت لباس کار، لباس های رستورانی، روپوش پزشکی و … می باشد. نکته ای که حائز اهمیت می باشد این است که تترون از نظر ضخامت نسبت به سایر پارچه ها نازک تر است و این موضوع می تواند یک مزیت یا ایراد محسوب شود. اگر به دنبال جنس پارچه لباس کار ضخیم هستید پیشنهاد می کنیم به سراغ نمونه های قبلی بروید. اما اگر به دنبال لباس کار راحت، سبک و خنک هستید پیشنهاد ما تترون است. ساختار این پارچه به نحوی است که از تعریق بیش از حد بدن در مناطق گرمسیری جلوگیری می کند.
این پارچه بسیار لطیف و ظریف می باشد و از نظر رنگی نیز تنوع بالایی دارد. ضدحساسیت بودن این پارچه کمک می کند تا تمام افراد بدون نگرانی آن را استفاده کنند. در حال حاضر پارچه تترون در اغلب نساجی های کشور تولید می شود و از فروش بالایی در بازار برخوردار است. این پارچه در عرض 150 سانتی متر و گرماژ 180 الی 200 به تولید می رسد.

پارچه فاستونی

بهترین جنس پارچه لباس کار برای ارگان ها و شرکت ها، فاستونی است. زیرا کارمندان خانم و آقا باید لباس های یکدست و شیک بر تن کنند. این پارچه برای دوخت کت و شلوار و مانتو و شلوار مناسب می باشد. پارچه فاستونی در واحدهای صنعتی، ارتش، آتش نشانی، مدارس و … نیز مورد استقبال قرار گرفته است. این پارچه در دو وزن سبک و سنگین تولید می شود که برای فصول گرم و سرد مناسب خواهد بود.
بخش زیادی از پارچه فاستونی، از الیاف طبیعی تهیه می شود که باعث نرمی و لطافت آن خواهد شد. برخی از پارچه های فاستونی نیز کاملا از الیاف مصنوعی تولید می شوند و درصدهای مختلفی از پلی استر را دارند. وزن پارچه های مصنوعی کمتر است و مقاومت بیشتری در چروک شدن دارند. اگر دارای حساسیت های پوستی هستید پیشنهاد می کنیم به سراغ پارچه فاستونی طبیعی بروید.

قیمت انواع پارچه لباس کار

قیمت پارچه لباس کار، ارتباط مستقیمی به جنس، گرماژ و …. دارد. معمولا ادارات و سازمان هایی که قصد تهیه لباس کار در تیراژ بالا را دارند، قیمت نهایی برای آن ها مقرون به صرفه تر خواهد بود. توصیه می کنیم قبل از آنکه درخواست دوخت لباس کار را به تولیدی بدهید ابتدا نوع شغل، تعداد کارمندان، خطرات احتمالی و …. را در نظر بگیرید.

Rate this post

پیام بگذارید