شرکت لباس پوشان صنعتی ناب آسیایی
شرکت لباس پوشان آسیاشرکت لباس پوشان آسیاشرکت لباس پوشان آسیا
021-66596567
info@lebaspoushan-asiayi.com
تهران ، ستارخان ، باقرخان ، پلاک 42
ویژگی های لباس کار برقکاری

ویژگی های لباس کار برقکاری چیست؟

از مهم ترین ویژگی های لباس کار برقکاری استفاده از پارچه های نخی و ضخیم، عدم استفاده از زیپ و دکمه های فلزی و عدم دوخت جیب های زیاد می باشد. این لباس جزو پوشش های محافظتی به شمار می رود که فرد را از خطرات احتمالی مصون نگه می دارد. در این مطلب علاوه بر پرداختن به ویژگی های لباس کار برقکاری به سایر جوانب این موضوع نیز اشاره خواهیم کرد.

ویژگی های لباس کار برقکاری

لباس کار برقکاری

ویژگی های لباس کار برقکاری به شکلی است که امنیت فرد را در حین کار تضمین می کند. برقکاران کسانی هستند که به میزان زیادی با خطر برق گرفتگی مواجه هستند و اگر از پوشش مناسب استفاده نکنند مشکلات جبران ناپذیری برای آن ها به وجود خواهد شد. اگر قصد دارید به تولیدی لباس کار مراجعه کنید و سفارش دوخت این لباس را بدهید باید بدانید که اغلب لباس های برقکاری به رنگ نارنجی و زرد دوخته می شوند. این رنگ باعث می شود تا در هوای مه آلود، بیش از 50% قابلیت دید داشته باشند. در ادامه به خطرات موجود در حرفه برقکاری و دلیل استفاده از پوشش های ایمنی اشاره خواهیم کرد.
همان طور که می دانید ولتاژ برق در کارگاه ها و محیط های صنعتی بالاتر از منازل است. سیم های برق در حین کار، بالای سر افراد قرار دارند و به همین دلیل همیشه در معرض برق گرفتگی قرار می گیرند. از مهم ترین ویژگی های لباس کار برقکاری این است که افراد را از خطر برق گرفتگی در امان نگه دارند. برقکاران علاوه بر استفاده از لباس مناسب، باید از دستکش های عایق، کفش های عایق و عینک های مخصوص نیز استفاده کنند. توجه داشته باشید که لباس کار برقکاری نباید دارای پارگی و سوختگی باشد. زیرا خطرات احتمالی را افزایش می دهد. پیشنهاد ما خرید لباس یکسره با کیفیت است. لباس هایی که به طور یکسره تولید می شوند امنیت بیشتری را ایجاد خواهند کرد.

  تولیدی لباس کار  باکیفیت

ویژگی های لباس برقکاری

• سایز مناسب : برقکاری جزو حساس ترین و سخت ترین مشاغل دسته بندی می شود. پس راندمان افراد در حین کار موضوع مهمی است. اگر می خواهید راندمان شما حفظ شود باید از لباس هایی با سایز و اندازه مناسب استفاده کنید. اکیدا توصیه می کنیم از پوشیدن لباس های خیلی تنگ یا خیلی گشاد خودداری کنید.
• طراحی مناسب با شرایط آب و هوایی: هر کدام از برقکاران در شرایط جوی مختلفی کار می کنند. طراحی لباس باید با این شرایط همخوانی داشته باشد تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود.
• عدم دوخت جیب های زیاد: از ویژگی های لباس کار برقکاری این است که نباید جیب های زیادی داشته باشد. تعداد جیب ها باید کم و اندازه آن ها کوچک باشد. جیب های بزرگ از راندمان عالی افراد در حین کار جلوگیری می کند.
• عدم استفاده از فلزات در لباس: قطعا می دانید که فلز رسانای برق است. لباس کار برقکاری نباید دارای دکمه و زیپ های فلزی باشد.
• استفاده از پارچه های نخی: بهترین نوع پارچه برای دوخت لباس برقکاری، پارچه نخی و ضخیم است. این جنس به عنوان عایق شناخته می شود و حفاظت بیشتری نسبت به سایر پارچه ها فراهم می کند.
• آستین های کشی : از دیگر ویژگی های لباس کار برقکاری که به افزایش راندمان افراد کمک می کند آستین های کشی است. اگر به هر دلیلی تمایل ندارید لباس کارتان دارای آستین های کشی باشد می توانید از دکمه های پلاستیکی برای دوخت آن استفاده کنید.

جنس لباس های ایمنی برق

اکنون که با ویژگی های لباس کار برقکاری آشنا شدیم باید اشاره ای به جنس این لباس ها داشته باشیم. جنس لباس کار تاثیر فوق العاده ای در عملکرد افراد دارد. در بخش قبل اشاره کردیم که این لباس باید از پارچه های نخی دوخته شود. کتان بهترین جنس است. در برخی از مواقع نیز می توانیم به سراغ پارچه کجراه 100% طبیعی برویم. اگر فرد در حین کار دچار برق گرفتگی شود و جنس لباس او از الیاف طبیعی باشد در هنگام سوختن به بدن او نمی چسبد. در حالی که الیاف مصنوعی و نایلونی به بدن چسبیده و میزان سوختگی را افزایش می دهند.

 

ویژگی های لباس کار برقکاری

 

نکات مهم در هنگام برقکاری !

کار کردن در زمین مناسب

معمولا برقکارانی که در زمین های نامناسب کار می کنند بیشتر از سایرین در معرض برق گرفتگی قرار می گیرند. زیرا ولتاژهای ناخواسته به خوبی مهار نمی شوند. علاوه بر آن پایه گذاری ابزار و تجهیزات نیز باید به نحو مناسبی انجام شود.

توجه به وضعیت عایق ها

به هیچ عنوان از عایق های آسیب دیده استفاده نکنید. زیرا خطرات جبران ناپذیری برای شما به همراه خواهد داشت. اکیدا توصیه می شود عایق ها را به طور مداوم و منظم چک کنید تا در صورتی که آسیب دیده اند، آن ها را تعمیر کنید.

عدم کار کردن در محیط های مرطوب

جریان برق به راحتی از آب عبور می کند. به همین دلیل توصیه می کنیم در محیط های مرطوب کار نکنید.

ویژگی های لباس کار برقکاری

تجهیزات ایمنی برقکاران

بعد از بررسی ویژگی های لباس کار برقکاری باید به سایر تجهیزات ایمنی در این صنعت نیز اشاره کنیم. خوشبختانه استانداردهای ضروری و اجباری در این حوزه وجود دارد که تمام برقکاران باید آن ها را رعایت کنند.
• کلاه ایمنی: برقکاران در برخی از مواقع، سیم هایی با ولتاژ قوی را در بالای سر خود دارند. به همین دلیل باید برای محافظ از سر خود از کلاه ایمنی استفاده کنند.
• کفش ایمنی: در کفش های ایمنی به هیچ عنوان نباید از مواد فلزی استفاده شود. علاوه بر آن باید به عایق الکتریکی و تجهیزات دی الکتریک مجهز باشند.
• دستکش ایمنی: دستکش های چرمی و پلاستیکی گزینه های مناسبی برای کار کردن محسوب می شوند. برخی از برقکاران این دو دستکش را به طور همزمان به دست می کنند تا ایمنی آن ها تضمین شود.
• کمربند ایمنی: در برخی از مواقع برقکاران مجبورند در ارتفاع کار کنند. در این شرایط استفاده از کمربند ایمنی ضروری است.
• گارد صورت: برقکارانی که در خدمات فشار قوی کار می کنند باید از گارد صورت برای محافظت از چهره خود در برابر ولتاژهای قوی استفاده کنند.

Rate this post

پیام بگذارید