شرکت لباس پوشان صنعتی ناب آسیایی
شرکت لباس پوشان آسیاشرکت لباس پوشان آسیاشرکت لباس پوشان آسیا
021-66596567
info@lebaspoushan-asiayi.com
تهران ، ستارخان ، باقرخان ، پلاک 42
مراحل تولید لباس کار

مراحل تولید لباس کار چیست؟

مراحل تولید لباس کار شامل انتخاب نوع پارچه بر اساس شغل، طراحی و دوخت، نصب اکسسوری ها می باشد. هر کدام از مشاغل بر اساس ماهیت خود به لباس خاصی نیازمند هستند. مثلا کارکنان شهرداری و نیروی انتظامی باید لباس هایی را برتن کنند که نوارهای شبرنگ دارد. همچنین جوشکاران و آتش نشانان باید از لباس هایی نسوز یا دیرسوز استفاده کنند. در این مطلب شما را با مراحل تولید لباس کار آشنا می کنیم.

 

مراحل تولید لباس کار

 

اقدامات تولیدی لباس کار قبل از دوخت

از مهم ترین مراحل تولیدی لباس کار توسط شرکت های تولیدی این است که ابتدا ماهیت شغل را مورد بررسی قرار می دهند. در حال حاضر شرکت های مختلفی اقدام به تولید لباس کار از جمله لباس کار جوشکاری، لباس کار آتش نشانی، روپوش کار رستوران و … می کنند و هرکدام از آن ها در تلاشند که بهترین کیفیت را ارائه دهند. تولیدی ” لباس پوشان آسیایی ” یکی از شرکت های برند در این حوزه می باشد که پوشش مناسب برای صنایع، سازمان ها، کارگاه ها و … تولید می کند. برای دوخت لباس کار مراحل مختلفی طی می شود که شباهت زیادی با تولیدی سایر البسه و پوشاک دارد.

همان طور که می دانید هر کدام از مشاغل بر اساس محیطی که در آن کار می کنند، با ریسک ها و مخاطرات زیادی مواجه هستند. لباس کار مهم ترین عاملی است که از جان افراد در برابر این خطرات محافظت می کند. اگر بخواهیم لباس کار عملکرد مناسبی داشته باشد باید آن را بر اساس استانداردها و قوانین تهیه کنیم. خوشبختانه قوانین سختی در این زمینه تصویب شده که تمام مشاغل ملزم به رعایت آن هستند.

  تولیدی لباس کار  باکیفیت

انتخاب نوع پارچه بر اساس کار

ضروری است که پارچه بکار رفته در لباس کار، از بالاترین کیفیت برخوردار باشد و کاملا سازگار با محیطی باشد که فرد در آن حضور دارد. معمولا پرکاربردترین پارچه لباس کار، فیلامنتی و کتان است. این پارچه ها به دلیل ویژگی هایی همچون مقاومت بالا گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباس کار هستند. اگر قصد دوخت یا خرید لباس کار یکسره با کیفیت ، کت و شلوار، مانتو و شلوار و …. را دارید می توانید این پارچه ها را انتخاب کنید.

طراحی و دوخت

تمام مراحل تولید لباس کار با دقت زیادی انجام می شود. این فرآیند شاهد اندازه گیری، برش، انتخاب چاپ، گلدوزی و … می باشد. بهتر است سایز لباس کار، مقداری از سایز واقعی افراد بزرگ باشد. البته این موضوع به معنای دوخت لباس کار گشاد نیست. زیرا گشاد بودن لباس کار خارج از استانداردهاست. منظور ما این است که لباس نباید تنگ باشد به نحوی که عملکرد افراد را در حین کار مختل کند.

 

مراحل تولید لباس کار

 

اگر دوخت لباس کار برای یک سازمان یا شرکت باشد و بخواهیم که تمام پرسنل یونیفرم بر تن کنند باید شیوه طراحی  را مقداری تغییر دهیم. به طور مثال اغلب سازمان ها دارای رنگ و لوگوی خاصی هستند. این لوگو می تواند به صورت چاپی یا گلدوزی شده باشد. از آنجایی که دوام گلدوزی بیشتر از چاپ است اغلب سازمان ها تمایل به انجام این روش دارند. پس از آنکه پروسه مذکور با موفقیت به پایان رسید نوبت به دوخت لباس می رسد.

نصب اکسسوری ها

منظور از اکسسوری، تزئینات لباس شامل دکمه، جیب، زیپ و … می باشد. این فرآیند کاملا بر اساس نظر مشتریان و شرکت ها است. در برخی از لباس ها مانند لباس کار برقکاری، نباید از زیپ، دکمه فلزی و جیب های متعدد در دوخت لباس کار استفاده کرد. زیرا فلز رساناست و امنیت جانی افراد را در حین کار تهدید می کند. بعد از اتمام مراحل تولید لباس کار بر اساس فرآیندهای ذکر شده، به سراغ اتوکشی و بسته بندی لباس می رویم.

استانداردهای لباس کار چیست؟

قطعا توجه به استانداردها در مراحل تولید لباس کار ضروری است. در ادامه استانداردهای موجود در این زمینه اشاره می کنیم.

  • استاندارد EN ISI 20471 : این استاندارد برای شرایطی است که افراد در محیط های تاریک کار می کنند. آن ها موظف هستند لباس هایی را بر تن کنند که شب تاب هستند و نور را منعکس می کنند. این ویژگی باعث می شود تا افرادی که در فاصله دورتر قرار دارند، آن ها را در تاریکی ببینند و از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود.
  • استاندارد ENISO 11611 : این استاندارد تعیین می کند که اگر شما در محیط هایی کار می کنید که برق، آتش و … وجود دارد باید از لباس هایی استفاده کنید که عایق حرارت و الکتریسیته هستند.
  • استاندارد EN 343 : در این استاندارد تصریح می شود که پارچه لباس کار و نوع بافت آن باید با شرایط محیطی تناسب داشته باشد. به طور مثال استفاده از لباس های نخی و خنک در شرایط گرم، ضروری است. در غیر این صورت شاهد افت راندمان کاری خواهیم بود.
  • استاندارد EN342 : در این استاندارد تعیین می شود که اگر افراد در محیط های روباز کار می کنند باید از لباس هایی استفاده کنند که از جان آن ها در برابر هوای سرد زمستانی محافظت کند. به طور کلی این استاندارد راجع به شرایط سخت جوی در محیط های غیر سرپوشیده است.
  • استاندارد UV 801 : اگر کارکنان در محیط هایی کار می کنند که با تابش مستقیم نور خورشید و هوای گرم مواجه هستند باید لباس هایی را بپوشند که از پوست آن ها در برابر اشعه UV محافظت کند. این موضوع در فرآیند و مراحل تولید لباس کار لحاظ می گردد.

با توجه به تمام نکاتی که در این مطلب بیان شد، خرید لباس کار از تولیدی ها نیاز به شناخت استانداردهای لازم دارد.

 

Rate this post

پیام بگذارید