شرکت لباس پوشان صنعتی ناب آسیایی
شرکت لباس پوشان آسیاشرکت لباس پوشان آسیاشرکت لباس پوشان آسیا
021-66596567
info@lebaspoushan-asiayi.com
تهران ، ستارخان ، باقرخان ، پلاک 42
نکات خرید لباس کار مناسب بر اساس شغل فرد

نکات خرید لباس کار مناسب بر اساس شغل فرد

از مهم ترین نکات خرید لباس کار مناسب بر اساس شغل فرد می توان به جنس پارچه، مدل دوخت و سایز لباس اشاره کرد. هر کدام از مشاغل به دلیل خطرات و ریسک هایی که دارند باید از پوشش های متناسب با آن استفاده کنند در غیر این صورت احتمال آسیب دیدگی در حین کار برای آن ها وجود دارد. در این مطلب علاوه بر پرداختن به نکات خرید لباس کار مناسب بر اساس شغل فرد ، به سایر جوانب این موضوع نیز خواهیم پرداخت.

نکات خرید لباس کار مناسب بر اساس شغل فرد

اهمیت توجه به لباس کار بر اساس شغل

مهم ترین نکات خرید لباس کار مناسب بر اساس شغل فرد چیست؟ فرقی نمی کند که شما قصد خرید لباس کار یکسره با کیفیت را دارید یا می خواهید روپوش کار رستوران، لباس کار جوشکاری و … را تهیه کنید. بلکه مهم این است که انتخاب شما باید بر اساس نوع شغل باشد. شغل تعیین کننده نوع پارچه، مدل طراحی و سایز آن می باشد. طبق استانداردهایی که در این زمینه وجود دارد لباس کار نباید تنگ یا گشاد باشد، به حدی که راندمان فرد را مختل کند. خوشبختانه تولیدی لباس کار به خوبی با این موضوع آشناست و می داند که سایز لباس باید به حدی باشد که فرد بعد از پوشیدن آن احساس راحتی کند.

کارکنانی که شغل رسمی دارند باید از لباس هایی مانند کت و شوار، پیراهن و شلوار، مانتو و شلوار استفاده کنند. سازمان ها از رنگ و لوگوی خاصی برخوردارند که معمولا بر روی لباس کارکنان اعمال می شود. اما افرادی که در مشاغل عملیاتی فعالیت می کنند لباس هایی مانند یکسره، دوبنده و … را بر تن می کنند. مشاغل عملیاتی نیاز به تحرک زیادی دارد و پوشش افراد باید در راحت ترین حالت ممکن باشد. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را مطالعه کرده باشید به خوبی می دانید که لباس های دوبنده فاقد آستین هستند و از یک جیب بزرگ در بخش جلو برخوردارند.

  تولیدی لباس کار  باکیفیت

مهم ترین نکات در خرید لباس کار بر اساس نوع شغل

جنس پارچه

از نخستین نکات خرید لباس کار مناسب بر اساس شغل فرد ، توجه به جنس پارچه است. بهترین نوع پارچه برای اغلب لباس های کار، ویسکوز، کتان، فیلامنت و پنبه است. در واقع هر چه الیاف پارچه طبیعی تر باشد افراد احساس بهتری از پوشیدن آن خواهند داشت. این موضوع در خصوص مناطق گرمسیری بیشتر صدق می کند. زیرا کار کردن در محیط های گرم، باعث کاهش عملکرد و تمرکز افراد در حین کار می شود.

  • کارکنان شهرداری: این افراد باید لباس هایی را بر تن کنند که پارچه آن ها قابلیت انعکاس نور داشته باشد و اصطلاحا شب نما باشد. برخی از کارکنان شهرداری مجبورند در شب کار کنند و باید لباس آن ها به نحوی باشد که سایر افراد آن ها را از فاصله دور رویت کنند. این موضوع از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری می کند.
  • آتش نشانان و جوشکاران : این افراد باید از پارچه های نسوز و دیرسوز برای دوخت لباس کار استفاده کنند. شغل آن ها به نحوی است که به طور مداوم در معرض گرمای زیاد، جرقه و … قرار دارند و احتمال آتش سوزی بسیار زیاد است.
  • برقکاران : برقکاران از حساس ترین مشاغل برخوردار هستند و لباس های آن ها باید عایق الکتریکی باشد. علاوه بر آن باید از سایر لوازم ایمنی مانند دستکش، عینک، کلاه ایمنی و … نیز استفاده کنند.
  • مشاغل عملیاتی: این افراد فعالیت و تحرک زیادی دارند. پس بهتر است لباس هایی را بر تن کنند که پارچه آن ها امکان تهویه هوا را داشته باشد تا بدن افراد از تعرق بیش از حد مصون بماند. تا جایی که ممکن است نباید از الیاف مصنوعی و نایلونی استفاده کنند و به سراغ پارچه های نخی، کتان و پنبه ای بروند.

 

مدل دوخت

قطعا از مهم ترین نکات خرید لباس کار مناسب بر اساس شغل فرد ، توجه به مدل آن است. با یک جستجوی کوتاه در اینترنت می توانید مدل لباس کار بر اساس شغل را مشاهده کنید. به طور مثال مهندسین کارگاه ها و کارنجات از کاپشن و شلوار استفاده می کنند. تعمیرکاران و مشاغل عملیاتی به سراغ لباس های دوبنده و یکسره می شوند. کارکنان رسمی شرکت ها، بانک ها و ادارات به سراغ کت و شلوار، پیراهن و شلوار و مانتو و شلوار می روند. پارامترهایی مانند رنگ سازمانی، لوگوی سازمانی و …. بر مدل لباس کار تاثیر بسیار زیادی دارد.

اندازه و سایز

در هنگام خرید لباس کار باید سایزی را انتخاب کنید که کاملا متناسب با بدن شما باشد. پوشیدن لباس کار تنگ یا گشاد باعث کلافگی شما در حین کار می شود و می تواند بازدهی شما را کاهش دهد. اگر در یک محیط رسمی فعالیت می کنید نباید از لباس بدن نما، خیلی تنگ یا کوتاه استفاده کنید.

 

 

نکات خرید لباس کار مناسب بر اساس شغل فرد

ویژگی های لباس کار

پس از آنکه نکات خرید لباس کار مناسب بر اساس شغل فرد بیان کردیم باید اشاره ای به ویژگی های کلی این پوشش داشته باشیم.

  • اکیدا توصیه می کنیم لباس هایی را انتخاب کنید که پارچه آن ها باکیفیت باشد و به راحتی چروک نشود. اتو کردن مداوم لباس ها علاوه بر آنکه زمان زیادی از شما می گیرد، باعث تخریب تار و پود لباس خواهد شد. معمولا پارچه هایی که به طور 100% از الیاف طبیعی تولید می شوند زودتر چروک می شوند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم پارچه هایی را انتخاب کنید 70% از الیاف طبیعی و 30% از الیاف مصنوعی تولید شده باشند.
  • کارکنان یک مجموعه یا یک سازمان باید از پوشیدن لباس کار یا یونیفرم خود احساس خوبی داشته باشند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان می دهد که لباس کار مناسب و شیک، باعث افزایش اعتماد به نفس در کارکنان می شود و احساس رضایت را در آن ها افزایش می دهد.
  • سهولت در پوشیدن، از دیگر نکات خرید لباس کار مناسب بر اساس شغل فرد محسوب می شود. فرد باید بتواند به راحتی لباس را بپوشد و آن را درآورد. به همین دلیل است که نوع طراحی اهمیت زیادی دارد. در حال حاضر تولیدی ها و شرکت هایی که در زمینه دوخت لباس کار فعالیت می کنند تلاش دارند از ساده ترین و شکیل ترین طراحی ها استفاده کنند.

بدون شک لباس کار، نوعی معرف برای شخصیت اجتماعی شما می باشد. حتما تاکنون شرکت های بزرگ را دیده اید که از لباس های متحدالشکل برای کارکنان خود استفاده می کنند. این پوشش نخستین و کم هزینه ترین روش تبلیغاتی به شمار می رود و باعث جلب توجه و اعتماد مخاطبین خواهد شد.

 

Rate this post

پیام بگذارید